torsdag 29 december 2011

Pepparkakshus del två..

Jag har ju TOTALT glömt bort att blogga de här dagarna!
 Ja, det har varit mycket på agendan hela julen så jag har helt enkelt inte haft tid.
 Fast egentligen är väl jullovet till för att man ska hinna vila upp sig på, fast då hade jag behövt vara ledig i minst tre veckor......

Nu till pepparkakshuset!
Vi gjorde i ordning det och det var så fint.
I en dag!
Sedan började det hända mystiska saker minsann!!!!
Godisar försvann spårlöst utan att någon hade varit i närheten....
Jag skyllde genast på barnen! Men de lovade att de INTE hade tjyvat.
Nästa morgon när vi gick ner till köket hade ännu mer godis försvunnit.....
Jag skyllde på M eftersom det var han som hade lagt sig sist kvällen innan!
Det måste vara han!!!!
Men nej, han skyllde på att han inte gillade sånt godis. Vem var det då??????

Både jag och E synade pepparkakshuset grundligt efter spår och till slut i ena hörnet hittade vi det vi letade efter............ Någon hade gnagt på huset!
Med pyttesmå tänder! Jepp, det var en mus!
Så nu är det bara att gillra fällan. Vi vet ju vad den lille ta rackaren gillar.

GODIS!!


Kram kram

1 kommentar:

  1. Hujedamig! Hoppas ni får tag på den lille rackarn innan den förstår för mycket!

    Kram!

    SvaraRadera