tisdag 17 juli 2012

Märkligt djur....

Härom kvällen blev jag tvungen att rädda min dotter.

Hon hade ett mycket märkligt djur i hennes rum, det var litet och svart och ganska storläskigt och så pep det också! som hon själv beskrev det...

Helt orädd var jag inte när jag skulle gå upp i hennes rum
och möta det storläskiga krypet....
men är man mamma så får man ta tag i alla sorters hemskheter.

Det som mötte mig var ju inte så hemskt....en liten fladdermusunge hade fastnat i manen på en Barbiehäst och där hängde den och pep....
Lille stackaren!!!
Hur hade den kommit in??

Jag bar ut hela Barbiehästen och skakade loss fladdermusen.

Sedan låg den där på marken en bra stund och vi tittade på den.
Efter en stund kröp den upp på en skottkärra som stod brevid.

Ganska söt ändå för att ha varit sådär storläskig....


Nästa morgon var den borta, hoppas den flög iväg till sin familj.

Kram kram
L

3 kommentarer:

  1. Läskigt.. inte alls söt ju haha
    kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Oj! Fastna i manen på en Barbiehäst måste vara ganska traumatiskt för en fladermus! :) Och visst måste man vara himla modig ibland som mamma....spindlar säger jag bara! Då får i alla fall jag bita ihop.... :)

    SvaraRadera