söndag 16 september 2012

Veckans retro.......

Hattar!!
 
På riktigt, varför slutade vi använda hattar??
 
 Det är ju sååå fint. Min farmor hade flera stycken.
Fyra har jag fått och jag tror att mina systrar också har några var.
 
För några år sedan var vi i Paris och då ville jag köpa en basker
för det är väl sånt som finns där???
NÄ!!
Inte en endaste liten baskerskrälle hittade jag!
Efter det har jag faktiskt letat och hållit utkik efter en basker
i en härligt röd nyans.... Och i dag hittade jag den!!!
 
Nu har den ju lite modernare snits men den är ju så mycket jag!!
 
 
Hade jag varit lite modigare hade jag köpt en med brätte, gärna svart elegant!
Eller så skulle jag använda farmors gamla fina.....
 
Kram kram
L

3 kommentarer:

  1. Urtjusigt! Själv klär jag inte alls i hatt och bara önskar att jag gjorde det!!
    Ha det gott!
    /Ellinor

    SvaraRadera
  2. Oj så fin du är!!!! Önskar också att jag passade i mössor och hattar. Gör ju tyvärr inte det. Men det gör DU:)!!!
    //Kram kram Malin

    SvaraRadera