onsdag 24 oktober 2012

Gult är fult?

Jag har egentligen aldrig gillat gula blommor,
de passar helt enkelt inte in hos oss.
 
När jag fyllde år fick jag en stor gul bollkryss och jag tänkte
 
- Hjälp, den får stå på baksidan så jag inte ser den!
 
 Men så hamnade den i en gammal emaljerad plåthink under äppleträdet på framsidan och jag gillar den faktiskt.
 
Så är gult verkligen fult??
Näe, egentligen inte...
 
 
Det blev faktiskt höstigt och fint i trädgården bland allt byggbråte.
 
 
Höstkramar
 
Liselott

2 kommentarer:

  1. Hej !
    Oj vad jag kände igen mej i dina "gult-är-fult"
    tankar...den får stå på baksidan..den är bra!
    Jag tror att jag blivit lite mer vän med färgen..dina blommor såg väldigt fina ut..passade bra i den emaljhinken ! Tack för titten inne hos mej..det är inte alltid lika galet !

    Kram till dej från mej

    Anette

    SvaraRadera
  2. hahaha tycker faktiskt gult är riktigt vackert men jag förstår din tanke.....men det blev ju så bra med emaljhinken till ha en fin helg kram från Maja

    SvaraRadera