söndag 11 november 2012

Veckans retro...

Så skönt att det är söndagskväll och man kan kura upp sig i soffan
efter en hektisk helg.
Vi läs jag har hunnit med både tjejkväll, vinprovning, spackling och målning.
Vi läs jag får ligga i om vi ska bli klara innan julpyntet ska fram.
M har faktiskt också varit duktig och städat utomhus
så det inte ser ut som en byggarbetsplats längre.
 
I dag har jag gått husesyn i ett underbart litet hus och fått massor av inspiration. Det bor två väldigt kreativa vänner där och jag häpnas över vilka fantastiska ideér de förverkligar.
Hos mig så brukar det bara hamna på planeringsstadiet tyvärr..
 
Men veckans retro handlar inte om deras hus hur mycket retrogrejer
det än fanns där inne, nej det är faktiskt en plåtburk igen.
 
 
Den här har jag fått av min svärmor.
Hon hade ingen användning för den längre...
Kan inte förstå det!!
 
Men jag blev ju otroligt glad att hon tänkte på mej istället
för att ge den till någon annan.
Nu ska den bara fyllas med tre olika sorters kakor,
eller så kanske det blir julgodis i den.
 
Hoppas alla får en bra start på veckan
 
Kram L
 
 

1 kommentar:

  1. Ja, visst! Man blir faktiskt sugen på att baka när man har den där att fylla. Själv har jag en röd som jag fått av mormor. För mig är den lika med bondkakor, drömmar och farmors kakor. I år kommer den nog fram till jul i alla fall! Kram på dig! Sara

    SvaraRadera