fredag 27 december 2013

DIY-granbockar

Jag har ju totalt glömt bort att visa mina granbockar !

I flera år har jag velat göra en bock eller två 
men det har aldrig funnits tid eller ork.

Men i år började jag tidigt att planera och det var nog bra
för nu står de där framför verandan,
 mina bockar, och hälsar alla välkomna hem till oss.



Det blir roligare om man är två när man ska pyssla så jag bjöd in sötaste S. 
Vi gjorde stommarna av material som vi hade hemma 
och hornen har vi gjort av bandplåt.


Det blev ett heldagsprojekt. 
För vi fick ta med barnen till skogen för lite bus och för att hitta granris.
Tur att de leker så bra tillsammans! 

Nästa år går det fortare för nu har vi ju färdiga stommar 
som kan användas flera år framöver.

Kram 
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar