tisdag 7 januari 2014

skogspromenad

Eftersom jag varit halvkrasslig hela julledigheten så längtade jag efter att få komma ut i friska luften. 
En lätt stärkande promenad i skogen skulle nog pigga upp...
Ha!!


De som gått i en nyskövlad skog vet hur jobbigt det är att ta sig fram på ett kalhygge. För er som inte vet 
så kan jag bara säga att det är otroooligt jobbigt.


Men det var också otroligt vackert i den orörda delen av skogen.
Den mjuka mossan, det gröna lingonriset och den porlande lilla bäcken gör ju att själen får frid.


På skogsturen träffade vi på två skogsmullar...


...en motorsåg...


...och ett skelett!

En härlig och givande tur

L

2 kommentarer:

  1. Ja, det ser verkligen härligt ut att komma ut i skogen. Men, jag vet, riktigt super-pass för hela kroppen att gå i granris och annat som blir kvar på hyggen! Riktigt fina bilder har du tagit också. Kul! Kramar från Sara

    SvaraRadera
  2. Tack, jag testar den nya kameran för fullt.
    Kram kram L

    SvaraRadera