söndag 7 september 2014

Refashion - jag har sytt en kjol av ett par byxor!

Den här helgen har ju gått galet fort!!

Både tjejträff och kräftskiva har hunnits med varvat med lite tid i pysselrummet och ogräsbekämpning.
Men jag har fått gjort väldigt mycket och varit väldigt social.

Jag ville testa att göra en kjol av ett par byxor och använda nästan allt tyg.
eftersom jag aldrig sytt den här typen av kjol förut så tog jag ett par byxor som jag fått och inte var så rädd om. (Tack Anna!)

Aprikosa i Chinos modell!

Jag klippte av benen alldeles vid skrevet.

 och delade benen så jag fick fyra våder.
Efter mycket sprättande och syande blev det så här, ni fattar principen, eller?
Och så var det bara att nåla ihop, sy lite till och sedan fålla upp det hela.

Så kan man bli så här 80-tals chick!


Ha ha, gillar modellen och att det finns färdig linning och fickor 
men färgen är ju ingen höjdare.
Och att göra en kjol av chinos som har veck framtill i midjan ser ju inte så smickrande ut. Det får bli vecklösa byxor nästa gång... för det kommer att bli en nästa gång, jag ska bara hitta rätt sorts byxor!


Så är det någon som är intresserad av en aprikos "byxkjol" 
så kan ni höra av er :)

Kram kram

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar