torsdag 23 oktober 2014

MIN hallrenovering

Under några dagar här i höst har JAG renoverat våran hall.
Jo, faktiskt heeeelt själv. 
Bara jag, min cirkelsåg och spikpistolen.

Det är nästan så att jag inte vågar visa före-bilderna...jag skäms!!
Men här är dem i alla fall.

 Bara bortdragna tapeter som jag målat över med vit färg.
Omålade lister blandat med nån målad list här och var...


Ett draperi under trappen för att gömma allt kaos som finns bakom...


Inga golvlister, inga foder runt ytterdörren.

Hmm, kommer det här att gå vägen???

Ja, bara jag får vara själv och inte bli störd under vägens gång så brukar det gå.
Och nu är jag ju ingen snickare, jag har ingen utbildning i detta, 
så jag gör det på MITT sätt. 
Det kommer inte bli perfekt. Det vet jag från början, 
men det blir i mina ögon bra...
Jag vet att vi har ett gammalt hus där inget är rakt 
och det är ju det som är charmigt, 
men det gör också det svårare att få det så där superbra...
Hur som helst, 
JAG är nöjd!
JAG har gjort det själv!
JAG har utvecklats!
JAG har vågat!


Pärlspont på väggarna och vitmålade lister.


En gammal dörr och en vägg med hylla under trappen.



Enhetligt med vitt och trä...Vackert!


Ska ha ljuslyktor här så småningom, bara färgen fått torka.

Nu är det full fart mot helgen :)

Kram kram
L



4 kommentarer:

  1. Guldstjärna till Dig igen.
    Svärmor

    SvaraRadera
  2. Det blev SÅÅÅ fint!!! Vad du kan alltså!!! Har du provat med lyktan på hyllan än:)? Kram på dig från Malin (fd Rally-Malin men känns inte riktigt som jag kan kalla mig det längre haha;))

    SvaraRadera
  3. Ja,jag tjuvprovade lyktan häromdagen och det blev ju såååå bra!!
    Men eftersom jag ska ha den där till jul fick jag ta bort den några veckor :)
    Den kommer snart fram på riktigt!

    SvaraRadera
  4. och visst kan du kalla dig för det, malin...Jag vet allt hur du kör på vägarna, hi hi!!

    SvaraRadera