torsdag 22 oktober 2015

En stad i sorg!


I dag drabbades Trollhättan av sorg!

Att något sådant kan inträffa här i Sverige, i våran stad, är helt ofattbart.
Det finns inga ord som beskriver hur hemskt det är.
En skola med oskyldiga barn blir offer för en galning. Varför?

Det här är mardrömmen som blev sann. 
Det är sådant som bara händer i andra länder, 
långt bort från "trygga" Sverige. 

En stad och ett land är i chock. 
Det är fruktansvärt...Jag ryser i hela kroppen och mår dåligt.
Vill inte släppa ifrån mig mina barn. Kramar dem hårt så de nästan får ont.
Viskar trygga ord i deras öron.
Och är så tacksam över att det inte var på vår skola...

Jag tänker på de föräldrar som lämnade sina barn på skolan i tron om att de skulle vara säkra där. För skolan ska ju vara en säker plats.
En trygg plats för våra barn och ungdomar.

Jag tänker även på den som gick till jobbet som vanligt
och aldrig mer kommer komma hem...

Jag tänker på alla de som fick låsa in sig i klassrum, toaletter och skrubbar 
för att komma i säkerhet. Rädda och utsatta. Skräcken de har fått utstå.

Jag tror att alla i Trollhättan, ja, alla i hela landet, umgås och kramas lite extra med nära och kära i kväll. Man ska aldrig ta livet för givet!

Mitt hjärta är med alla drabbade.


Kram
Liselott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar