onsdag 9 december 2015

DIY - eget tassel halsband.

Oj oj oj, vad mycket pysslande det har blivit på sista tiden...
Nu har jag gjort armband och halsband så det räcker till hela släkten om jag vill.

Att skapa något med mina egna händer är så viktigt för mig.
 Att lägga all fokus på det och att veta att jag kan.
Det finns inget rätt eller fel i skapandet.
Slutresultatet kan bli hur som helst. Och vad det än blir så blir det rätt.

Jag testade att göra egna tassels av mockaband.
Och av en slump hittade jag några fingerborgar som kunde passa till.


        Jag ser ju för lustig ut. Jättehuvud och pyttekropp!
                             

För att vara första försöket så är jag jättenöjd med resultatet.
Jag gillar alla tre men det bruna är helt fantastiskt!

Inte var det särskilt svårt att göra heller.

Nä nu är det dags att sova.
Det är en tung dag i morgon...

Go natt

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar