måndag 9 maj 2016

Äntligen sommarväder och en refashion!

Härligt!!

Äntligen är det varmt.

Efter den här underbart ljuvliga långhelgen, som passerade alldeles för fort, har jag kommit in i någon slags semesterlunk. Fast det bara är början på maj.
Hur ska detta gå?
Vart ska det sluta??

En liten klänning/tunika som jag inhandlat på Gekås 
hamnade under saxen härom dagen.

Jag vet inte varför jag köpte den, det är helt fel form till mig...
Jag ska inte ha varken långa tunikor eller korta klänningar. 
Det blir liksom inte bra på min kropp. 
Mina ben försvinner.
De är korta tillräckligt, ändå :)

Det var mönstret på tyget jag föll för. Det är så snyggt.
Vilken tur att jag kan sy om den ganska så snabbt.
Men det var inte så lätt, det var ett lite slinkigt tyg
så det ville inte riktigt hålla sig på plats när jag sydde.


Passar bra med den lilla koftan till. 
Såklart!

Just den här koftan är från Lindex.
Inte alla mina kläder är loppisfynd.

Njut av sommarvärmen så länge den varar

Kram och hej

L


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar