onsdag 19 oktober 2016

Handgjort dopkort i grönt och svart

Här hemma händer det inte så mycket just nu.
Inte i pysselväg i alla fall... 

Mina tavlor från loppisen står kvar på järnspisen,
Mina senaste klädfynd ligger i en hög och bara väntar på att bli omsydda
och jag har ett gäng krukor som ska målas om med sprayfärg.

Jag ska bara fixa det vardagliga först, men sedan så...

Något som jag har gjort är ett dopkort på beställning till en liten Vide.


Hans underbara farmor och jag har jobbat ihop och hon är en av mina förebilder inom mitt yrke... Kör det ihop sig så tänker jag bara -hur skulle hon ha gjort?
Och då brukar det lösa sig!
Visst är det fantastiskt att ha såna människor runt omkring sig.

Kortet går i grönt och svart, 
en inte så vanlig kombination på ett dopkort kanske.
Men det skulle matcha en låda som gick i svart och silver 
med ett grönt band runtom.
Dessutom sticker det här ut lite bland alla blå/vita presenter som jag kan tänka mig är lite typiska för ett pojkdop.

Stämpeln är från Penny Black och är en av mina första stämplar som jag köpte.
Men fortfarande är det en av mina absoluta favoriter.

Trevlig dag !
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar