fredag 3 mars 2017

Min favoritplats att längta till

 Hit längtar jag till ofta.

Speciellt när jag går på jobbet som en michelingubbe med regnjackan påtvingad över vinterjackan och mössan långt nerdragen över öronen.
Då är det härligt att drömma sig bort till favorithörnet i soffan.


Här vill jag lägga mig och läsa en bra bok och dricka en kopp te och bara njuta av tystnaden. Så länge den nu varar.
Kanske tända ljusen och fundera lite på tillvaron och livet i allmänhet.

Det är min sorts meditation och återhämtning.
Och den är lika viktigt som att träna och vara aktiv. 

Att hitta balans däremellan är ett måste i vår stressiga vardag.
För mycket av det ena så blir man en soffpotatis och för mycket av det andra kan leda till ett negativt tvångsmässigt beteende. 


Jag strävar efter att omge mig med saker och färger 
som ger mig lugn och harmoni.
Att skapa något med mina egna händer och känna kraften i att jag kan.
Och vara stolt över det det jag gör.


Så jag försöker att tänka lite mer som Ferdinand som satt under sin korkek och bara luktade på blommorna. 
ANDAS IN...ANDAS UT.

Och var lite lycklig :)

Hej hej

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar