söndag 20 februari 2011

Vi tar det kallt

När vi vaknade i går morses var det -14.7 grader ute och 14.3 grader inne.
Burr.

Maken fick spader och rännde runt och letade fel. Jag och barnen la oss en stund under en filt i tv soffan och myste framför bollibompa.
Sedan var det bara att masa sig upp och fixa frukost.
Då inser vi att det inte är något sprutt i vattnet.
Men men, det är så det är på landet. Eller?

Jag skulle på synundersökning och E följde med. Sen tokshoppade vi, E hittade några tröjor på Kappahl och eftersom hon hade varit så duktig när vi var hos optikern så fick hon nästan allt hon pekade på. (bara nästan)
Jag hittade inget.
När vi kom hem visade det sig att det var vattenledningen in till huset som hade frusit.
Med lite hjälp av min hårtork löstes problemet på en timme.
De är bra till mycket. På måndag tänkte jag ev. frosta av frysen så då får den åka fram igen.
Att torka håret med den har jag nog aldrig gjort.

kalla kramar

Liselott



1 kommentar:

  1. :-) Så nu blev det fritt val alltså? Blev det romantiskt lantligt eller färgglatt?
    Fy vad surt med vattnet! När det är runt 15 grader FRYSER man!
    Kramis

    SvaraRadera