tisdag 22 mars 2011

ilskna tjurar på väg!!

Nä, inte ilskna....
nyfikna ungtjurar som rymt från grannen blokerade vår infartsväg idag.
De ville inte flytta sig ur vägen fastän jag kom körandes med min ganska stora bil.
Jag tutade till och med på dem. Men de flyttade sig inte!
A pekade och sa -Mamma Mu!
E blev rädd och tyckte vi skulle ringa farmor. Jag blev också lite rädd när de skuttade och sparkade bakut så jag vågade inte gå ur bilen och be dem flytta på sig.
Man vill ju inte bli jagad av 10 vilda tjurar!!!
Det slutade med att tjurarna till slut gick ut en bit på gärdet och då passade vi på att åka förbi.
Sedan fick E vara tjurvakt i fönstret medans jag lagade mat.
Men som tur var slapp vi tjurar i våran trädgård i alla fall.......

1 kommentar:

  1. Min enda fundering är "Vad skulle farmor göra?" Hade varit spännande att höra vad E tänkte! Springa efter tjurarna tjoandes och viftandes med en stekpanna? Ringa brandkåren? Fråga henne så att min nyfikenhet stillas!

    Kram och vi syns i morgon!

    SvaraRadera