måndag 28 mars 2011

Urpyssligt

Jag köpte en liten klocka på Ullared men det var Hello Kitty på urtavlan och det kan vi ju inte ha.
Så jag scrappade en egen urtavla till den.
Först tog jag och skruvade isär klockan, sedan ritade jag av storleken på ett vanligt vitt kopieringspapper.
Så målade jag med vit hobbyfärg längst ut på den gamla urtavlan som inte gick att ta bort.
Därefter stämplade jag med lite olika stämplar på min nya urtavla innan jag klippte ut den.
jag gjorde ett hål i mitten med öljettverktyget så att visarne skulle få plats.
Sedan chalkade jag kanterna för att få det snyggt.
Så var det bara att sätta ihop alla delarna och hoppas på att klockan skulle fungera.

Det gjorde den.
 Det fanns till och med alarm fick vi höra senare på kvällen
Så här fin blev den.

Kram på er

Liselott

1 kommentar:

  1. Bra att det fungerade, har inte gjort ngt med min än med då vet jag att det fungerar!
    Kram

    SvaraRadera