söndag 15 maj 2011

Lugn söndag?

I dag tänkte jag först ta det lite lugnt här hemma.
Eftersom vi var i Danmark i går och det kan ta ett tag att bli av med efterdyningarna efter båtturen.
Men så skulle jag bara åka och handla och hämta E som hade sovit över hos faster.
Väl hemma kom jag på att jag hade glömt hämta ett paket på konsum och då kom M på att jag kunde ju faktiskt fylla upp dunken till gräsklipparen när jag ändå var ute och körde. På konsum handlade jag lite saker som jag hade glömt att köpa förra vändan.
 Och var nära på att glömma paketet som skulle hämtas.
Väl hemma med mera matkassar och paket fick jag den briljanta
iden att baka lite.
 Så jag tar fram några smördegsplattor och slänger snabbt ihop några chokladcroissanger.
Vetehundan hur det stavas!
Och bara för att det var första gången jag bakade dem så blev jag tvungen att göra en sockerkaka också ifall det inte blev bra.
Men det blev dom. MUMS!!!!

Så där har ni min lugna söndag.

Kram Liselott

Snart är det dags att trä smultron på grässtrån.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar