torsdag 13 oktober 2011

kreativa jag!!

Jag har varit lite kreativ nu på morgonen.
Medans barnen tittade på tv passade jag på att städa i min garderob.

E har fortfarande hög feber och i natt yrade hon och ville att jag skulle ta bort alla människor som stod och skrek i vårat sovrum!!  LÄSKIGT!!!

Och då hittade jag några linnen från Gina tricot, ni vet deras baslinnen som alltid har funnits där, med några små hål i.

Synd att slänga dem, tänkte jag och började fundera
ut något man kunde ha dem till.

Fram med symaskinen för nu ska det sys kjolar!!!

Ja, inte till mig, då hade de blivit lite väl tighta.
Men till E som behöver muntras upp lite.

 

Den första blev en lite längre variant, med en blomma där det lilla hålet fanns.


Kjol nr två blev en likadan fast kortare modell. Det var mer hål i det linnet!


Det blev en rå kant nertill och en liten blomma på höften i svart och rosa.

Me like!


2 kommentarer:

  1. Vad du är duktig =)
    jag kan knappt sy fast en knapp som lossnat haha.
    Äger en symaskin men får inte ens igång den :)
    jätte fina kjolar blev det iallafall.
    kram Hanna

    SvaraRadera