söndag 12 februari 2012

Veckans retro....

Denna veckans retro är en liten skatt som jag sökt efter länge.
Egentligen har jag en sorts hatkärlek till dessa.
Jag tycker de är fula, men jag fascineras av dess uppbyggnad och konstruktion.

Jag talar naturligtvis om de små ryska trä-dockorna som jag kallade för Babuschka men som tydligen heter Matriuschka om man googlar det.


En av de små dockornas överdel fattas men det gör inte så mycket.
Jag har inte tänkt att alla ska stå på rad så här.


Ser ni, orginalprislappen sitter fortfarande kvar
och en annan lapp där jag inte har en aning om vad det står.
Ser ut att vara från Ryssland så den är ju i alla fall "äkta".

Man kan ju undra hur den kom till sverige och till min favoritloppis i Trollhättan.
20:- var priset.

Full fart mot nya veckan!

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar