söndag 7 december 2014

Andra advent och början på en en refashion

Så har redan andra advent passerat.
Röda gardiner har hänger i fönstren och julkuddarna har puffats upp.
Första julbordet är avklarat...Tack för en härlig helg allihop!
Och tiden bara rinner iväg!

Julfint i kökssoffan.
Kuddar från Gekås, lykta och ram är loppisfynd och
rådjuret är skjutet av svärfar.

Men lite tid måste jag ändå spendera vid symaskinen så en liten refashion ska man väl ändå kunna hinna med...


Den här tunikan har jag redan varit och sytt i en gång. 
Och det var för flera år sedan...
Då kortade jag av den, men jag har ännu inte använt den.
Jag gillar inte ärmarna...Ni vet, puffärm, usch!!
Så det blir nog att jag tar av dem som vanligt!

Den är ju mjuk och härlig att ha på sig annars 
så det är ju synd att den bara hänger och tar plats.
Sedan fick jag en hel kasse kläder från syrran i dan som bara väntar 
på att piffas till...HURRA!!!!

Hej hej

L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar