onsdag 29 april 2015

Refashion - förminska en blus

Egentligen skulle och borde jag göra massa annat här hemma 
men jag har helt enkelt ingen lust...
Det jag har lust för är att få sätta saxen i den här underbara blusen.

Blus 35:- PMU Trollhättan
Tre nummer för stor och med puffiga ärmar 
förstår ni ju att det här är helt min stil :)


 
Men tyget är ju fantastiskt, bara man syr om den lite och stryker den
så kommer den bli bra.


Ja, titta!

Ärmlös och något tightare än förut.
Lite bättre, lite trevligare lite mer lilla Lotta!


Nu fattas bara att stryka den och så koftan över så är jag dressad för jobbet.
Men först får jag väl göra alla de där tråkiga sakerna, som att laga mat och plocka ur diskmaskinen, då rå...

Nu är det snart långledigt.
Härligt!

L




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar