onsdag 22 april 2015

Refashion - korta av en kjol

Nu när jag äntligen har fått lite ordning på pysselrummet så vill jag helst sitta inne och sy hela dagarna. Ja, ni ska snart få se det.
 Men det härliga vädret lockade och tycker att jag ska vara ute och greja...
Och det tycker mina barn också...
Så i dag har jag hoppat mellan att plantera en syrenhäck, busa med barnen, njuta av solen och vara inne och sy om en kjol.

Visst är den söt!

         

Jag hittade den på en loppis i Uddevalla för 45:-
Men den längden är inte smickrande på mig, det ser ju ut som om jag inte har några ben alls... 
så det blir till att korta av den.

 

Efter att ha kortat av den ca 10 cm kändes det mycket bättre.
 Oj, där tittade benen fram också!
Inte för att de är speciellt långa eller vackra, men man får liksom göra det bästa med det man har.


Jaha, så när både kjolen och syrenhäcken var avklarad så var det dags att fortsätta gosa/busa med barnen.

Kram  och hej

L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar