torsdag 26 januari 2017

30x30 layout

Det har varit lite krassligt här hemma på Toregård några dagar.
E hade ont i magen 
och jag kände mig inte heller riktigt fräsch.
Inte hade jag inspiration till något heller.

Men till slut blev i alla fall en scrap-sida till lille A`s album färdig.


Fotona är från 2010 så de är ganska länge sedan.
Måste verkligen framkalla lite nya foton snart och scrappa ikapp några år.

Den här layouten är ganska simpel, 
men jag gillar ju inte för mycket dekorationer.


Ett litet spegelglas från Panduro fick plats mitt i blomman.



Och de klassiska textremsorna! 

Det är ett bra sätt att dokumentera och förmedla det man vill komma ihåg.
Antingen kan man skriva ut remsor från datorn eller så kan man skriva själv.
Jag tycker det blir mer personligt att skriva själv. 

Men jag har också våndats över min usla handstil 
och tyckt att den förstör och förfular layouten.

Nu ser jag det som ett arv till mina barn.
 Att de ska sitta där och bläddra i albumen när jag inte finns mer och minnas deras mammas handstil.
Och bli lite nostalgiska.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar