tisdag 17 januari 2012

Mumsiga macarons

Ja, nu blev det då tid över till att baka macarons.
Efter mycket velande fram och tillbaka om vilken smak jag skulle ta så föll valet på choklad.
Ett säkert kort som aldrig kan bli fel!


Receptet hittade jag på bloggen Bli min jäst.
En väldigt bra och utförlig beskrivning fanns det också där.
Annars finns det en annan bra här!


Fast det var fasligt vilken tid det tog att baka dessa små mumsbitar.
Och så hade jag inte läst så noga i receptet för det stod tydligen att man skulle ha åldrade äggvitor....
Det hade ju inte jag några.
Men jag ställde glaset med äggvitor i varmt vatten en stund, det funkade.
Jag menar, det blev ju inte äckliga kakor!


Så nu ska jag bjuda min familj på franska godingar.

Hej hopp!

L

1 kommentar:

  1. Dom ser verkligen jättegoda ut! :)
    Och fina med!

    Får nog ta och testa nån gång jag med..

    Ha en bra kväll!
    Kram Verra

    SvaraRadera