lördag 2 april 2016

Refashion - kimono av scarf

Tänk om man kunde göra något vettigt 
av alla fina scarfar man har som ligger och dräller...

Som den här!


Det är ett underbart vackert tyg. 
Blå botten med vita och rosa blommor och fåglar.
Lite japanskt över det hela. 
Scarfen är från HM 
men jag hittade den på en loppis för 20:-

Jo, jag tror baske mej att jag ska ta och tillverka en kimono av den här!
Då blir den ju ännu mer japan-inspirerad.

Eftersom det var en infinity scarf. alltså en tub. så klippte jag den i två bitar.
Sedan klippte jag en av de stora delarna i två mindre delar.
 Fållade allt och satte i hop. 

Ungefär på det här sättet.

Det var ett fågelmönster på det här tyget så det var viktigt att få det rätt.
Jag vill ju att fåglarna ska flyga åt rätt håll och inte upp och ner :)
Men sedan såg jag att det var vissa fåglar som gjorde det i alla fall...


Vad tycks?

en scarf- kimono!


Ja, jag är nöjd.

Kram och hej och trevlig helg!

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar