torsdag 15 september 2016

Lchf snickersbollar- syndigt goda!

Härom dagen bakade jag dessa små raringar.


Mmmm!
Ljuvliga små bollar med smak av salta jordnötter och len choklad.
Det bara smälter i munnen...

Och vet du, de är inte ett dugg svåra att göra heller.
Här kommer receptet.

Toregårds syndiga snickersbollar
ca 20 st

21/2 - 3 dl saltade jordnötter eller cashewnötter.
1 dl jordnötssmör
2 msk steeviaströ
2 msk mandelmjöl
100 g mörk choklad

Hacka nötterna i en matberedare. 
jag hade hälften jordnötter och hälften cashewnötter.
Blanda allt utom chokladen och rulla till runda bollar.
detta kommer bli lite kletigt..
Ställ in bollarna i frysen nån halvtimme eller så.
Smält chokladen och rulla de kalla bollarna där i.
Dekorera med lite kokos eller något annat trevligt!

Såååå gott!!!

Dessa behåller jag själv.
För i dag är det min födelsedag och då får man vara lite ego.
Dessutom är jag sjuk. 
Har blivit tokförkyld och känner mig vissen och ur gängorna, orkar ingenting...

Tycker lite synd om mig själv.

Hej hej

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar