fredag 16 september 2016

Dagens refashion - blommig klänning


Oj oj oj!
Jag vet, jag kunde bara inte motstå den här härliga sommarängen. 
Jag hittade den på loppis, så klart.
45:- kostade den 
och jag tänkte först inte prova den. 
För jag trodde verkligen inte att den skulle passa.
Den såg så liten ut. 
Men det gjorde den, HURRA!!!!

Märket är Mingel och det hade jag aldrig hört talas om men efter lite googlande så visade sig det att det var ett svenskt klädmärke.
Minsann!!

 

Meeeen, jag måste ju ändra liiite på den.
Knapparna på bröstet ska bort och ärmarna likaså.
Men sedan kommer den bli perfekt!


Sisådärja!!
Nu vart det klart.


Ooo, så vackert :)
Min lilla sommaräng och jag.
Hittade till och med matchande skor i garderoben.
De kommer också från en loppis, prislappen satt kvar 
så 30:- handlade jag dem för.

Jag kan ha min röda kappa till 
om vädret skulle bestämma sig för att det ska bli höst eller inte.


Eller så slänger jag på mig jeansjackan.
Det blev snyggare!


Jag känner mig som en liten dam...

Jag ska banne mig börja ha klänningar oftare.
Försöka bli mer modig.

Nu mår jag bättre tack o lov..
den här förkylningen var inget att leka med.

Trevlig helg
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar