måndag 12 september 2016

Sy om en blus... och lite miljö-tänk


För fluffig och för vid för mig och vilka roliga små ärmar...
Jag känner mig som en kvadrat!
Men sån underbar färg!

Jag klippte bort ärmarna och fixade dem.
Sedan tog jag in blusen minst 8 cm i varje sida.
Och då passade den perfekt!


Den här blusen är otroligt sval och skön.
Och jag gillar att den passar så bra till jeans.

Och så kan man ju slänga över en kofta om man vill.
Hi hi hi!

Jag hittade "min stil" på Pinterest...
Jeans, liten söt blus, kofta och något diskret smycke.

Det har till och med ett eget namn -Teachers outfits.
Passande!!
Det finns också -Teachers outfit on a budget.

Inte finns det någon kategori för alla män som måste hålla en budget.
Nä, då heter det -shop for less eller -dress smart and spend less.
Lite skev värld vi lever i...

Hur som helst.
Jag gillar att handla på loppis för att det är bra för miljön, 
mina pengar går ofta till välgörenhet (beror på var jag handlar)
det är en rolig jakt på fynd 
och jag behöver inte oroa mig om jag skulle får en färgfläck på mina kläder. Inget jag har på jobbet kostar en förmögenhet.

Jag shoppar inte på loppis för att jag måste.

 

Nu finns det ju människor i vårt samhälle som inte har 
något annat alternativ än att handla på loppis och second hand. 

Så har du mycket grejer/kläder du inte använder,
lämna in det till närmsta loppis.
Du gör en god gärning och mår lite bättre efteråt,
du får mer plats i hemmet efter en rensning, 
Du bidrar inte till slit och släng samhället, 
Miljön mår bättre och du hjälper en medmänniska.

Tänk på det!

Kram och hej

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar