söndag 28 maj 2017

Nya gardiner till husvagnen

I elva år har vi haft vår underbara Polar husvagn.
Och vi har varit nöjda det mesta i den.
Planlösningen är den bästa en barnkammarvagn kan ha.
(En Polar 590 BK.)

MEN, det finns en sak som retat mig sedan vi köpte den 
och det är de blommiga gardinerna.
Det kan tyckas att de är diskreta 
men har man börjat reta sig på dem är det svårt att sluta. 

Då är det de fula, gula blommorna det enda man ser.


Det var när jag hittade ett par panelgardiner i matchande färg på second hand som jag började fundera på att faktisk sy nya gardiner och byta bort de blommiga..


Och när Monthly Makers denna månaden har temat tyg så passar det ju perfekt!

Jag klöv panelgardinerna på längden och kantade nederdelen 
med en snedremsa.
Sedan var det bara att få till rätt längd 
för resten av gardinen var ju redan färdigsydda. 

De vita gardinerna är också panelgardiner 
som jag hittade längst ner i botten av ett skåp. 
Det var längesedan jag använde dem så det gjorde ju inget att jag klippte sönder och återbrukade dem.

Så det gick ju väldigt fort att fixa till vår Polar.
Bara jag fick tummen ur...hi hi.




Och nu är det en fröjd att gå in i husvagnen.
Det känns som en helt ny vagn.

Det är bara det där lilla kylskåpet jag stör mig på.
Det kunde ju varit liiite större..

Kraaaam
L

5 kommentarer:

  1. Åh så smart att fixa nya gardiner! Ibland behövs det verkligen en sån där push och det är så härligt att Monthly Makers ibland kan vara den. Det glädjer mig! Det blev ju hur fint som helst och passar mycket bättre i husvagnen! Hoppas att du får njuta av ditt arbete många gånger om i sommar :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan garantera att vi kommer njuta ännu mer av vår husvagn i år, för nu slipper jag ju de hemska blommiga gardinerna..hi hi.

      Radera
  2. Snyggt! En fråga hur fäste du de nya gardinerna? Sydde du fast hållarna/öglorna som löper i skenani gardinerna eller har du gjort på något annat fiffigt sätt?

    SvaraRadera