söndag 14 augusti 2011

En lisa för själen

Jag vet inte vad det är, men loppisar får mej att må bra.
Jag blir lugn i sinnet och får ro i kroppen
när jag går där bland alla pinaler och prylar.
Ja, jag blir helt enkelt lycklig!!
Att plocka upp ett litet fynd, vända och vrida och granska.
Är det bra och användbart? Eller åker det tillbaka på hyllan?

Har jag mycket i hjärnan är det bara att hoppas på att en loppis är öppen så man kan rensa tankarna lite. Att man sedan gör en insats för miljön genom att handla begagnat är ju inte så tokigt heller. Eller som i går när hela summan gick till välgörenhet. Då känns det ännu bättre!


Ett av alla mina fynd här hemma är rakspegeln.
Jag har länge suktat efter en sådan men tyckt att de som fanns på blocket var för dyra. Men så hittade jag den här på barnloppisen jag var på för några veckor sedan. Det hade jag aldrig trott att man kunde göra sådana fynd där!!

De små klockorna som står på hyllan hängde vid min farmors dörr i ett långt grovt snöre. Jag älskar dem och tänker på min goa farmor så fort jag går förbi.

Titta inte för noga i spegeln!
Hallen ska göras om om något år och då försvinner det hemskt fula taket, de slarvigt målade väggarna och de väldigt dåliga fönstren.
Men det är bara att stå ut så länge och göra det bästa av situationen.

Hoppas alla har haft en gooo helg.
Det har vi!!

Kram

Liselott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar