söndag 15 januari 2012

Veckans retro....


Retro (Franska rétro, från rétrospectif, bakåtblickande, ytterst från latin) syftar på att inpireras av eller intressera sig för en tidigare eras trender, moden eller teknologi. Den som gillar det som är retro kallas för retrofil, och behöver inte själv ha varit med om den tid som favoriseras.


Ja, där ser ni. Jag är alltså en retrofil.
Klingar inte jättevackert, men ändå!

Och nu till varför jag tog upp detta ämne.
Varje söndag ska jag lägga upp veckans retro här på bloggen.
Det kan vara någon nyfyndad pryl från loppisen, något jag hittat i förrådet eller helt enkelt något jag spanat på men ännu inte köpt.

Så var så goda!
Här kommer den första veckans retro........


Glasflaskor

Så vackra att ha ihop  i en liten klunga eller var för sig.
Kan med fördel användas som vas.
Ja, man kan helt enkelt inte ha för många....

Dessa är köpta på Antikladan, där det fanns ett helt glasskåp fullt av glasflaskor i alla tänkbara former. Det var svårt att bara välja några.


Kram o trevlig söndag!

L


2 kommentarer:

  1. Vad tusan!!! Menar du att jag missat ett helt skåp på antikladan??? Hur kan detta ske? Var står glasflaskeskåpet?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej som du säger inget vackert ord men men du gillar retro då får du vara en retrofil också.
    Blir nyfiken vad för mycket fint du kommer att visa här om söndagarna.
    Ha det gott.
    Kram Gerda

    SvaraRadera