torsdag 1 november 2012

DIY - ljusbricka

Ni har säkert sett sådana ljusbrickor i både inredningsaffärer och tidningar,
Många ljusstakar i olika storlekar fastsatta på en bricka.
 
Så när jag hittade ett antal träljusstakar på en loppis tänkte jag att det inte kunde vara så svårt att fixa till en liknande själv.
 
Loppade även en spegel i rätt format..
 
Först sågade jag av fötterna på ljusstakarna.
Sedan plockade jag ut spegelglaset, ritade av den på en
masonitskiva och sågade ut den.
Så var det dags att limma ihop masonit plattan på ramen,
skruva fast ljusstakarna och spraymåla hela alltet.
 
Och....
 
 
Här är det färdiga resultatet!
 
 
Jättelätt faktiskt!!!!
 
Kram
L

2 kommentarer:

  1. Blev jätte fin!
    kram Sussie

    SvaraRadera
  2. Ja! Den är så läcker! Helt svart också, lite otippat färgval i allt det vita, men så snyggt! Kanske svänger jag ihop en också! Kram Sara

    SvaraRadera