söndag 1 februari 2015

Refashion - gullig sommarklänning

Ååå, vad jag längtar till sommaren.
Även om jag gillar vintern, och speciellt nu
 när det kommit lite snö och det är så där lagom kallt, så är sommaren några snäpp bättre.
Så bara för att få lite sommar-feeling så sydde jag om några klänningar.


Den här söta blå/vita klänningen är från början från Esprit. 
Men den här har jag fyndat på loppis och det är ju extra kul för jag gillar
deras kläder.
Och kostar den 55:- så är det ok att klippa och sy i den.




Jag gillar den verkligen.
Tyget är underbart skönt och den har ett fint mönster.
Kan tänka mig att det är svalt och härligt i sommarvärmen.
Men du vet, ärmar är ju inget för mig.
Så de försvinner...
Först hade jag faktiskt tänkt att det skulle bli en blus för jag använder så sällan klänningar. Men så sa E till mig att den var fin och att jag passade så bra i den. 
Jag faller för komplimanger...
Jag kan ju börja ha den som klänning så får vi se.





Enkel, klassisk, bekväm, fint mönster och ärmlös.
Vad mer kan en kvinna begära...

Jag längtar till sommaren

Kram L





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar