söndag 7 juni 2015

DIY - blus får ny stil


Den här härlig vida blusen med helt fel proportioner har jag tagit mig an i dag.
Men först måste jag be om ursäkt för det dåliga fotot. 

Jag använde mig inte av mitt stativ som jag brukar göra,
 utan valde ett levande stativ i stället...

Min man!
Och nu har jag ändå redigerat fotot...du skulle se det innan!!

Hur som helst.
Först klippte jag av ärmarna, fållade kanten och sydde in blusen 
så den fick bättre passform. 


Men ärmarna har väldigt söta detaljer.
Som "mudden" på ärmen. Den ville jag bevara på något sätt.
Eftersom jag gjorde den ärmlös som vanligt, klippte jag bort "muddarna" och sparade dem.


Jag tog bort mittendelen och sydde ihop ytterdelarna.


Så nålade jag fast dem vid axeln istället.


Och sydde fast!



Se!

Nu är den knäppt!

Då blir det lite rynk vid axeln.


Eller också knäpper man upp...


Så här.


Och då blir den slät!

Fiffigt va!!!

Nä nu ska jag kojsa...

Det har varit en intensiv helg!

Kram och hej

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar