söndag 25 oktober 2015

Cute as a button

För några år sedan såg jag en tjej som hade ett armband av knappar 
och det var så fint och personligt. 
Då hade jag inte en tanke på att jag kunde göra ett själv. 
 Men häromdagen när jag var i min knapplåda och rotade 
så slogs jag av tanken att ett knapparmband hade varit roligt att göra.

Så jag började ta fram knappar jag gillade och la dem på en rad.
Sedan började jag trä på dem på en dubbelvikt tråd av vaxat lingarn.

Visst är de coola!

Ja, jag kunde inte hejda mig... 
och snart låg det en hel rad med knapparmband framför mig.



Så roliga och personliga.
Varje liten knapp bär på en historia.
Kanske är det från farmors kofta, den som luktade så gott.
Eller så är det från klänningen mamma gjorde till mig när jag var fem år.

Antingen vet man eller också kan man ju helt enkelt fantisera!
Roligt är det  i alla fall.
Och ett bra återbruk av knappar.

Knäppa knappar!
Kram 
L




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar