lördag 11 februari 2017

Min tolkning av veckans skiss #139


Den här layouten har jag jobbat med i några dagar nu.
Hade foton och upplägget klart för mig, men inte rubriken.

Visst är det svårt med rubriker!
Vad vill man förmedla med layouten?
Vad vill man minnas av fotona? 

Aaaahhh! det är så svårt...

Eller så lägger jag alldeles för mycket tid och funderingar på sånt.
Det behöver ju inte alltid ha en mening.
Det kan ju bara vara att man verkligen gillar fotona och inget mer.
Eller?

Den här har jag gjort från veckans skiss #139
och den ser ut så här.


Det var en trevlig och lite annorlunda skiss.
Valde två foton istället för ett, vinklade hjärtat lite
och satte titeln på ett annat ställe.


Och nu fick jag äntligen användning av min nya 
cuttlebug maskin. 
Den är ju underbart smidig att använda!


Gillar att det är lite 3-d känsla på en layout eller ett kort och inte bara platt.
Här sticker både fjärilarna och halvpärlorna upp.

kram och hej

L

1 kommentar:

  1. Ja men visst är det svårt med titeln ibland!! Håller ned dig! Ibland får man bara köra på och ta en neutral titel och beskriva mer i journalingen. En jättefin tolkning har du gjort. Härligt med lite 3D känsla som sagt. Tack för att du är med oss på VS och skapar ! Kram Anna 😊

    SvaraRadera