söndag 9 april 2017

Tapetserat en vägg.

Vi har ett gästrum/spelrum som jag inte riktigt kommit överens med.
När vi valde bäddsoffa utgick vi från funktion,
 det ska vara bekvämt att sova över hos oss.
Och så skulle den inte kosta en förmögenhet och inte vara för stor.
Så då blev det en väldigt brun tygsoffa 
som har varit väldigt svår att färgmatcha.
Hela rummet har känts som ett avlastningsrum som man inte vill vara i.
Det blir inte riktigt den där mysiga känslan som jag vill ha.

Inget kul alls!

Men så (för tre år sedan eller så) hittade jag en tapet 
som jag visste skulle bli bra på en vägg där inne.

Bildresultat för Tapet Area Rosenträdgård

De puderrosa rosorna passar väldigt bra till min bruna soffa.

Men jag köpte den inte då utan väntade tills nu.
 För nu har jag kommit in i en fas 
där jag vill bli klar med alla "orosmoment" i huset.
Allt som ligger och gnager, maler och stör i huvudet.
Det ger bara dålig energi. Då är det bättre att ta tag i saken och fixa till allt sånt så man får in positiv energi istället.


Eftersom det var ett litet quickfix och jag inte skulle göra om hela rummet, jag behövde bara tvätta av väggen och fixa några spikhål, så flyttade jag bara möblerna till ena sidan av rummet.
Tapeten är en non woven tapet, 
dvs man rollar på tapetklister på väggen istället för på tapeten och sedan smackar man upp tapeten och kollar mönsterpassningen så den är bra. 
Svårare än så var det inte.


Det tog två timmar totalt att fixa den här väggen 
och då hann jag dricka en kopp te där emellan.


Sedan var det bara att städa upp och ställa tillbaka allt på rätt ställe igen.
Matchande kuddfodral hade jag redan i förrådet.

Nu känns det mycket bättre att vara i rummet, 
det har blivit mer harmoniskt och fått bättre balans med färgerna.
Tänk vad det gör mycket.

Nu skulle jag egentligen målat golvlisterna här inne med, men jag har ett akvarium som jag inte kan flytta på för tillfället och jag tror inte fiskarna mår så bra i oset av målarfärg och jag kommer inte åt bakom akvariet heller, 
så det får bli en annan gång.


Nu ska jag ge mig in på nästa projekt!

Vår vardagshall...

Ha ett härligt påsklov!

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar