tisdag 31 oktober 2017

Piffa till en tråkig topp - Refashion

Erkänn!
Hur många randiga tröjor har du i garderoben??

Jag har MASSOR!!

Och nu börjar jag tröttna lite på dem.
Jag menar, alla ser ju nästan likadana ut och det är ju inget kul.


Eller hur?

Så vad gör man då med alla tröjor som ligger och dräller?

Ett förslag är att sy fast en applikation.
Och det är precis det som jag tänkte göra.

Jag börjar med att klippa ut hjärtan från ett gammalt linne.

Sedan stryker jag fast lite vliesofix på baksidan av dem, det är för att det ska bli lättare att hålla hjärtana på plats när jag syr fast dem.

Så är det bara att börja sy.
Jag väljer en ganska tät och bred sicksacksöm i samma röda nyans som hjärtana men vill man vara lite crazy så kan man ju alltid ta en helt annan färg på tråden för att verkligen sticka ut.


Och så är det klart!

Inte ett dugg svårt och det känns redan som jag har en ny favorittröja.
Nu undrar jag bara vad jag ska göra med resten av tröjorna???

Kram och hej

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar