torsdag 23 november 2017

Lchf pepparkaksbollar

Nu när julen närmar sig så längtar jag efter pepparkakor och glögg.
Det är ju inte riktigt det man ska äta om man går på Lchf...
Nu kör jag inte strikt Lchf så en pepparkaka kan ju slinka ner före jul, 
men jag tänker på vad jag stoppar i mig.

Därför så blir jag så glad när jag hittar något gott 
som inte är proppade med vitt socker och vetemjöl.

Jag hittade receptet på 56kilo.se men jag gjorde om det lite...


Goda pepparkaksbollar

75 g rumsvarmt smör
2 dl mandelmjöl
1 1/2 msk steevia strö
1 1/2 msk pepparkakskryddor
Kokos

Blanda ihop allt utom kokosen.
Häll kokosen i en skål.
Forma små bollar av smeten och rulla dem sedan i kokosen.
Ställ in i kylskåp och låt dem stelna en stund.

förvaras kallt och går jättebra att frysa!

Kram och hej
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar