måndag 4 december 2017

Handgjort julkort

Ja, nu är det ju så hög tid att knåpa ihop några julkort,
om man inte redan har börjat med det...

Det har inte jag gjort...OOOPS!

Men efter en snabb titt på denna veckans skissutmaning hos veckans skiss så föll det sig naturligt att göra några kort utifrån den.

Så här såg skissen ut.


Det är ingen lätt uppgift att skapa något liknande.
Jag har svårt för just sådana här skisser och jag drar mig till och med för att köpa papper som har detta mönster. 

Men att scrappa på samma sätt hela tiden är ju ingen utmaning heller.

Det är bara att bita ihop och göra det...utmana sig själv alltså :)


Och så här blev då mina båda julkort.




Extremt avskalat även för att vara mig.

Jag skar ut en bit mönstrat papper och ritade upp ett 
solfjädersmönster på baksidan...mätte noga.

Sedan skar jag ut remsorna med hjälp av en skalpell och en stållinjal.

Det blev ju inte så snyggt nere i hörnet så det fick bli så att 
jag satte stämpeln där för att dölja.

De mönstrade papprena är från ett block jag köpt på Gekås Ullared.
Stämpeln kommer från en mässa.
De små röda halvpärlorna kommer från PYhobby.


Nu är det väl bara att sätta igång och göra en sisådär 30 julkort till då...

Kram kram

L

2 kommentarer:

  1. Men duuu!!! Så läckert detta blev!! Så glad att du trotsade och skapade även om du har "svårt för" detta mönster. Du gjorde det med bravur! Tack för att du skapar med oss på VS!! Kram Anna

    SvaraRadera