lördag 18 juni 2011

Äppel, päppel....

Nu kommer det äppelkart på vårat "gamla" äppleträd. (sex år)
Det är E´s träd eftersom vi planterade det samma år som hon föddes.
Trädet har haft lite otur några år och vi har inte fått några frukter från det så vi hoppas att vi får smaka på åtminstonde ett äpple i år.


Och nu är sista penseldraget gjort på mina fina skåp som jag köpte på tradera i våras. Nu står det på tork och bara väntar på att bli så där härligt slitet.
Det är rätt komiskt egentligen.
Man målar och är så ordentlig, inga rinningar eller bös från penseln får finnas på det man målar. Men sedan är det fritt fram att gå loss med sandpapper, fil och annat på möbeln för att "shabba" till den.
Då finns del liksom inga hämningar eller spärrar! Så att vara super-petnoga är nog ingen ide. Det syns nog ändå inte på slutresultatet.

Och på tal om slutresultatet så tror jag, eller hoppas jag på att mina skåp kommer på plats i morgon.

Ha en trevlig lördag!

Kram Liselott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar