tisdag 9 augusti 2016

Förstora en klänning...går det?

Den här lilla raringen hittade jag på bäste-loppisen.

Klänning 45:- PMU trollhättan

Lite gospel-varning var det på klänningen
och lite liten var den runt bröstet.

Men, hur svårt kan det va att få till?

Klänningen hade fina detaljer, de kanske jag kan använda mig av?

Om du har sett andra saker jag gjort om 
så kan du nästan gissa dig till vad jag tar bort....

JEPP! 
Ärmarna ryker!

För att få den lite rymligare i armhålan och runt bröstet så tänkte jag att det kunde gå att förlänga klänningen högst upp på axelpartiet. 

Jag tog helt enkelt och delade på axelbanden och sydde fast en lagom bit av manschetterna för att förlänga klänningen lite.



En väldigt härlig klänning!
Passar bra med en jeansjacka över, det kan behövas nu när vi kommit in i augusti och hösten snart är på väg.

Jag måste bara säga att jag mår sååå bra när jag får sy och greja i mitt pysselrum... Utan att bli störd.
Det är den bästa medicinen som finns.

Vill du veta vad jag fyndade på baklucke-loppisen??
Det visar jag strax!!

Hej hej

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar