söndag 19 februari 2012

Veckans retro....

I morses vaknade vi av en skräll från köket.
Det lät precis som en plåtburk ramlade ner från en hylla.
Lite rädd blev jag då ingen av oss var nere i köket och vi har ju inga djur så man kan inte skylla på en katt eller så.

Men ner fick jag ju gå ändå, man är ju lite nyfiken.....

En av blomkrukorna i köksfönstret var det som hade vält och det var jord på golvet. Så det var bara att ta fram dammsugaren och beordra M att städa!

Men denna lilla incident inspirerade mig till dagens tema i "Veckans retro" nämligen.......

Plåtburkar!


De kan vara små, gamla och söta
som dessa jag hittat i snickarboden fyllda med små nubb,
eller så kan de vara större, nya och vackra
som de här jag köpt på PBhome i Trollhättan.


Eller riktigt stora och präktiga som min godisburk jag visat förut.

Men alla är de lika viktiga.
Alla innehåller nämligen sin egna lilla skatt!
Och det kan vara allt ifrån hemmabakade småkakor till alla de små lappar jag får med underbara meddelanden från E.

Ha det gott och njut av det härliga vädret!

Kram L

2 kommentarer:

  1. Härligt de små gamla burkar som du visar.
    Kan tänka mig att ni blev skrämda av ljudet och nyfiken har vi ju allihopa in oss så fram till olycksplatsen, ler.
    Ha det gott.
    Kram gerda

    SvaraRadera
  2. Tack föt titten och din kommentar hos mig! Alltid kul med nya bekantskaper! Ska kolla lite mera här hos dig.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera