söndag 23 september 2012

Veckans retro......

 
Gamla allmoge saker....
De bara skriker
TITTA HIT! KÖP MIG!!!
så fort jag är på en loppis.
Då menar jag inte de där kurbitsdekorerade skåpen,
nej det är de härliga bruksföremålen som lockar mig.
 
Gamla vävskyttlar, skedar, omålade slagbord och små träaskar 
är sånt som lockar.
Oftast ignorerar jag dem när de ligger där och skriker eller så går jag fram till dem och säger vänligt men bestämt att de faktiskt får stanna kvar där de är......
Men ibland kan jag inte stå emot!
Det händer att jag kommer ut från en loppis med nån gammal trägrunka i handen och undrar vad sjutton jag tänkte på när jag köpte den här!!!
Vad ska jag med den till??

 
En ullkarda hamnade hemma hos mig i somras.
Underbart vacker och sliten ligger den på ett skåp i tvrummet.
 
Kärlek!!
 
Kram Liselott
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar