måndag 16 september 2013

DIY - plastfat på fot

Jag gillar att bjuda på kaffe och kakor ute på den amerikanska verandan. 
Där har vi betonggolv just nu och då känns det inte som det är läge för att ta fram finporslinet  när man ska bulla upp... 
Inte vardagsporslinet heller för den delen.

Olyckor händer ju så lätt!!

Så nu har jag letat efter ett eller två kakfat i melamin, 
ni vet sån där plast i husvagnsporslin
Hittar inget!! 
Vad gör man då? 
Jooo, man bygger egna!

Jag började med en tur till Netto.
Inhandlade två tallrikar, en mugg utan öra och en mindre skål.
Nu är de i en mustig lite smutsig turkos färg i verkligheten...
inte så mycket åt det blå hållet som på bilden.


Sedan diskade jag dem och spritade dem så de blev helt rena.
Jag använde våtrumssilikon att limma ihop delarna med.
Så fick allt torka och härda i ett dygn. 


Och hipp som happ så var de klara!


Nu ska jag bara bjuda någon på fika... Hmm, dags att baka lite??

Kram L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar