onsdag 18 september 2013

Tankar om kläder och kroppar och sånt tjafs

Jag älskar att shoppa men jag kan tycka att det kan vara svårt att hitta kläder som är smickrande för just min kropp. Det är inte så att jag är missnöjd med mig själv,
det är bara kroppen som inte är som den ska!
Och just nu har jag ingen inspiration. 
(Vill helst ha på mig något mörkt och svart.)

Ni vet, när man går in i garderoben (ja, jag har en typ av walk in closet)
och känner att man"har inget att ta på sig" fast hyllorna väller över 
av kläder.
Kläder som kanske satt bra för några år sedan 
eller var på rea = fast det egentligen inte var min stil så var de ju billiga!!
Känns det igen?

Jag har mängder av sådana kläder.
Vad gör man med dem??
Blir det någonsin min stil eller ska man helt enkelt ge dem till välgörenhet?

Surfade runt lite på Pinterest och hittade ett fantastiskt utbud av outfits.
Och studerade jag dem närmare så var jag faktiskt inte helt ute... det kan finnas hopp i min garderob bara jag kombinerar rätt. och lägger till lite accessoarer.
Ja, kanske jag vågar mig ut ur mina svarta kläder och kombinerar med en färgklick här och där!
Och med kommande ord i tankarna ska jag leverera lite mode på mitt sätt här på bloggen...jag vet bara inte om jag vågar!!

Varje människa oavsett kön, vikt, form och storlek förtjänar att behandlas med respekt,  förtjänar att känna sig älskad, förtjänar att få fatta sina egna beslut om sin egen kropp.
Varje människa oavsett kön, vikt, form och storlek förtjänar att ha en fantastisk tid att utforska sin personliga stil och finslipa sin unika look. 
Varje människa oavsett kön, vikt, form och storlek kan definiera hälsa för sig själv. 

Och framför allt så förtjänar varje människa oavsett kön, vikt, form och storlek att vara lycklig.


 Kram
 L

2 kommentarer:

  1. DU!!!! DU är vacker och DU passer väldigt bra I färg!!! Gömm dig inte I svart!

    SvaraRadera