söndag 24 november 2013

Pimpad adventskalender

Det här lilla söta huset fick jag för några år sedan av lilla M.
Hon ville inte ha det och det ville väl inte jag heller egentligen.
Inte så som det såg ut!! 


Alldeles brunt och knalliga prickar som bländar... 
Nej, något måste göras!
Såå, efter några år i förrådet var det då dags att fixa i ordning det. 
Ville först ha det vitt och lite slitet, 
men efter många sprayningar lyste fortfarande de hemska prickarna igenom.


Ni ser!!! 
Jag beslutade mig för att testa med grå färg,
 men resultatet blev fortfarande detsamma...
Grrr!!
Varför kan inte det bara fungera??
Aningens irriterad blev det då dags att testa något annat.
 Decoupage!!
Jag klädde in husets framsida med gammalt bokpapper.


Ja, det här såg ju lovande ut.
När allt var klart stämplade jag siffror på lådorna och sandpapprade 
kanter för att få den där ruffiga stilen.

Nu är det bara att vänta på att tomten ska fylla 
alla lådorna med något mysigt.

Kram kram
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar