onsdag 27 november 2013

Refashion - gör om en skjorta




 
 
Den här lååååånga skjortan hittade jag på Myrorna.
45:- kostade den.
Lite dyrt kanske men jag tyckte den hade potential.
 
 
 
 
Titta bara på detaljerna!
Så fina sömmar och  knappar.
 
Jag började med att klippa sönder den lite.
Jag ville ha kvar den nedre kanten, så jag tog bort en del av mitten.
Sedan skulle jag ju fortsätta fotografera var ju tanken, men jag glömde bort.
Jag kom totalt in i att sy och klippa, förlåt förlåt.
 
Men, jag kan säga att jag först tänkte göra en trekvartsärm på skjortan 
men det blev inte riktigt bra.
Så jag gjorde en liten nätt holkärm i stället
men det blev inte riktigt bra det heller.
Så tillslut klippte jag bort hela ärmen.
Det blev bra!
Sedan klippte jag bort kragen och ersatte med en veckad variant gjord av ärmarna.
Jag fick även göra en till kil vid bysten, annars hade den varit för vid där.
 

 
Så här blev det!
Skrynklig men färdig. Fin att ha under koftan.
 
Skjorta 45:- myrorna
Kofta 30:- Erikshjälpen
Rött skärp 10:-Erikshjälpen
Jeans 30:- Erikshjälpen
 
Jag har i alla fall ett litet klädkonto!!
 
Kram
L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar