söndag 8 mars 2015

Nya kunskaper

I går var jag på en kurs från medborgarskolan om hur man beskär träd.

Det var en trevlig kurs, men fy så kallt det var!
Jag hade läst i förväg att det skulle vara teori först och att vi sedan skulle åka till en trädgård i området och praktisera det vi lärt oss , 
så jag hade inte på mig så jättevarma kläder.
Men nu åkte vi direkt till trädgården och var ute hela kurstiden.
Hade jag vetat det så hade jag klätt mig helt annorlunda...
Och jag såg på de andra deltagarna att de frös de med.
Det förtog lite av kursen kan man säga.
Men men, det var otroligt skönt att få komma in och sätta sig i bilen efteråt med både stolsvärmen och fläkten på max! 

Så i dag tänkte jag använda mina nya kunskaper och ta och 
klippa lite i mina äppleträd.


Mer än så här kunde jag inte beskära det
 för det var små fruktskott på nästan varenda pinne, tjoo hoo!
Jag väntar med spänning på årets blomning...
Det har ju inte varit så lyckad skörd tidigare år.

Kram kram
L


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar